18 april 2012

Dagen har bjudit på många funderingar och utmaningar, både i arbetet och däremellan. En av sakerna jag älskar med mitt arbete är just utmaningen som är ständigt närvarande. Jag vet aldrig riktigt säkert hur en dag ska se ut eller vad nästa telefonsamtal ska innebära... Jag har träffat en kvinna vid ett par tillfällen för att diskutera vad det innebär att vara den jag är i mitt arbete och jag har kommit fram till att jag har höga ambitioner gällande mig själv, både i arbetet och i mitt privatliv. Dessa ambitioner får mig ibland på fall och det är väl en del i vad som hänt under det gångna året. Milt uttryckt kan jag väl säga att jag genom mitt arbete skapat mig själv lite skeva värderingar kring det som är av betydelse för mig. Jag vill så väl, men själva viljan är inte tillräcklig. Jag måste även tänka på att skapa förutsättningar för att få igenom min vilja och nå upp till mina ambitioner eller så behöver jag försöka omvärdera min vilja och mina ambitioner till att passa i det arbete jag utför. Nånstans mitt i det hela måste jag även komma fram till en nivå där jag känner att det är balans mellan min egen känsla av moral samt mina ramar för mitt arbete. Gör jag inte detta så kommer det helt enkelt inte hålla i längden.

Jag har en vän som är mycket klok. Hon berättade för mig att hon gjort en helomvändning vad gäller tänket i sitt liv, för att klara av att komma vidare och det är lite dit jag vill komma också. Jag vill också göra en helomvändning, en mental sådan till att börja med. En sån helomvänding som har med min inställning att göra. Jag vill se över vad som är viktigt i mitt liv - prioritera mig själv, mitt barn, min relation och min hälsa. Jag vill skapa mer utrymme för kreativitet, personlig utveckling samt nytt lärande. Jag vill även tillämpa mer ödmjukhet och tacksamhet i mitt liv & jag vill ägna mer tid åt kärleksfulla handlingar och gemenskap med mina medmänniskor än vad jag gör idag. Om jag visste att min tid på denna jord skulle ta slut om ett halvår, vore det just sådana saker jag skulle prioritera att ägna min tid åt. Jag skulle vilja lämna ett avtryck i denna värld, allra mest hos dem jag älskar... Jag skulle vilja göra min, och deras, värld lite bättre helt enkelt. Sååååå, varför vänta?!

"There is no way to happiness - happiness IS the way"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar