24 april 2012

Everybody's free...

- to wear sunscreen. Så heter en låt som är väldigt speciell för mig. Den är enkel, men effektfull och den har ett vackert budskap kring att det är de allra enklaste sakerna i livet som faktiskt betyder nåt i det långa loppet. Älska dina nära, håll kontakten med dina vänner, gör något varje dag för att utmana dig själv, kom ihåg de komplimanger du får men se till att glömma bort alla hårda ord, dansa och använd din kropp så mycket du bara kan, gör allt det där du drömmer om och tyck om dig själv!

Just idag har jag försökt att bara vara i nuet mest hela tiden. Jag har fullföljt mina åtaganden men också sett till att smyga in små stunder av njutning däremellan - så som att ta en liten promenad över stan på lunchen, ringa en vän mitt emellan de svårare samtalen, myst på trappen med en kopp kaffe i solskenet när  jag kom hem och sen smugit mig ner i soffan tillsammans med mina nya garner som inhandlades under lunchpromenaden. Som sagt, det är de små sakerna som gör hela skillnaden.

"What we see mainly depends on what we're looking for"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar