22 april 2012

Den sista tiden har verkligen bjudit på många funderingar. Mycket kommer av det som varit och tvånget för mig själv att ta mig därifrån. Efter några veckors trötthet som gjort att jag knappt ens vet vad jag ska göra med mig själv i de mest vardagliga situationerna, har jag nu åminstone nått upp till en nivå där jag känner närvaro i livet igen. Inte hela tiden, men oftare än förut... Det får mig att känna hopp om livet igen, och ett visst mått av glädje. Jag har haft svårt att nå fram till dessa känslor under den tid som varit och det har gjort med mig, precis vad det gör med folk i såna situationer - jag har tappat tron på livet, jag har fallit ner i en negativ spiral, jag har prioriterat fel saker och jag har inte orkat förändra varken mig själv eller min situation.  Men nu minsann. Nu ska det bli förändring. Nu skriker hela min själ "upp till kamp", "ta tillbaka kontrollen" och "låt det börja med mig".

Jag har satt mig ner för att spalta upp de saker som jag vet fått mig att må bra tidigare samt saker jag vet att jag drömt om. Och det har varit nyttigt att göra just detta. Jag inser ju att jag har mycket i mitt liv att vara tacksam över och jag vet också att det finns mycket jag kan göra för känslan inom mig ska förändras. Det finns en hel del mål som står nedskrivna på mitt papper, som jag inte behöver kämpa allt för mycket för att nå fram till. Och jag tror jag behöver få känna på känslan av att spräcka mållinjen ett par gånger nu, så jag kan öka på självkänslan och de positiva inslagen i livet. Jag har en bok som ligger mig varmt om hjärtat (en bland flera) och den heter att välja glädje. Jag ska låta den inspirera mig i min kommande vecka och verkligen försöka se all den glädje som jag vet finns i varje situation. Min dotter fick inspirationskort av mig och på dagens kort står det "när jag ler mot någon annan blir jag gladare själv". Och visst är det väl så... jag ska försöka spä på min positiva spiral denna vecka, det får bli mitt livsmål just nu :)

"Life is like a mirror - it never gives more back than you put in it"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar